4. Stressmestring

Stressmestring handler mye om å forstå hva stress er, hvordan det påvirker oss, og hva som faktisk skjer i kropp og hjerne når vi stresser. I denne kursmodulen får du også innblikk i ulike teknikker og bevistgjøringsøvelser for å ta kontroll på stresset.

Introduksjon til kurs

Stressmestring

I denne kursmodulen vil du lære hva stress er, hvordan det påvirker oss og hva som faktisk skjer i kropp og hjerne når vi stresser. Du blir også kjent med de vanligste symptomene og årsakene ved langvarig stress. Du vil også lære ulike teknikker og bevisstgjøringsøvelser som vil gjøre deg i stand til å ta kontroll over stresset og skru av stressaktiveringen i kroppen, samt at du vil bli klar over de vanligste fallgruver vi går i når vi ønsker å endre inngrodde vaner og mønstre.

Viktige læringsmål

• Forstå hva stress er og hvordan stress kan påvirke oss.
  • Kjenne igjen egne tankefeller.
  • Skille de ulike områdene i livet ditt og være bevisst på hvordan de påvirker deg når det gjelder stress.
  • Kjenne igjen symptomer og årsaker til stress.
  • Få kunnskap og verktøy for å redusere ditt eget stress og skape en sunnere og mer bærekraftig hverdag.
  • Vite om og kjenne igjen de vanligste fallgruvene mennesker går i når de ønsker å endre noe i eget liv.

Tema/innhold

• Hva er stress?
  • Symptomer og årsaker
  • Hva skjer i hjernen og i kroppen under stress?
  • Stresshjulet
  • Tankefeller
  • Stressmestring
  • Prioriteringer
  • Påfyll og videre vei

Læringsprinsipper

• Moderne e-læring med video som hovedbærer av innhold
  • Mikrolæring med korte og kompakte leksjoner
  • Leksjons- og kurstester
  • Faglig veiledning underveis
  • Jobbstøtte og repetisjon
  • Høy faglig kompetanse
  • Tilgjengelig i 12 måneder
  • Kursbevis

Bestilling

Klar til å bestille denne kursmodulen? Klikk her for å bestille denne modulen. Eller her for å bestille hele Lederskolen.

Spørsmål? Ta gjerne kontakt med faglig leder for en hyggelig prat.

e-post: lene@leder-skolen.no

Kursmoduler

Ønsker du mer informasjon om de ulike kursmodulene?

1. Ledelse
  2. Selvledelse